dinsdag 18 september 2007

HOE BEREIKEN WE MEER DAN 2000 MAN PUBLIEK?

Theater kan niet zonder een publiek. Maar hoe haal je in deze tijd een publiek bij elkaar? Er is zo veel te doen en zo veel te zien. We moeten concurreren met films, boeken, feesten, cafés, restaurants, noem maar op. Wij, Steven en Neal, hebben daarbij nog geen naam om op te drijven. We zijn met z’n tweeën, dus megaspektakel zit er niet in. Maar genoeg negativiteit. We hebben namelijk een aantal grote voordelen. We kunnen heel snel verplaatsen, we hebben zin en we willen alles doen. Alles om die mensen bij elkaar te halen.
Daarom denken we niet alleen in de ‘normale’ theatergebeurtenissen. In een theater, met een tribune. We proberen onszelf open te breken en andere mogelijkheden te vinden. Kan je bijvoorbeeld met theater langs de deuren? Kan je een voorstelling van een minuut maken voor bij een bushalte? Waar komen veel mensen bij elkaar? Waarvoor komen mensen bij elkaar? En hoe kan je theater maken voor die mensen?
We gaan ook Neal zijn verjaardag vieren op de Grote Markt op 20 september, 24.00 uur op de Grote Markt. Hoe maken we dat tot een theatraal feestje, is onze vraag nu. En hoe krijgen we zo veel mogelijk mensen daar bij elkaar?
Want iets maken is een ding, maar mensen ervoor bij elkaar krijgen is een tweede. Mensen zijn bijna te bereikbaar en daardoor eigenlijk minder makkelijk te verleiden. Ze worden al zo veel verleid. Wij zijn dus op zoek naar manieren om publiek te bereiken via alternatieve kanalen. Aan welke websites kunnen we onze weblog linken? Welke pers zou geïnteresseerd zijn om ons te volgen? Hoe krijgen we ‘exposure’?
Wij willen graag geholpen worden om onze weg te vinden. Wat zijn de plekken waar we niet aan denken waar we publiek kunnen vinden? En hoe bereiken we publiek dat niet van ons bestaan weet? Wie heeft er een feest voor 500 mensen binnenkort waar we kunnen spelen? Wie heeft er contacten bij de krant, radio, de billboardmakers, de busreclamebedrijven, noem maar op? Anything goes, everything helps.

Geen opmerkingen: